sobota, 9 marca 2013

Osu !



Hey, dzisiaj trochę połączenia gier i muzyki.

Osu można bardzo dobrze zdefiniować tylko dwoma słowami "gra rytmiczna". Każdy kto nie spotkał się jeszcze z tą grą lub nie widział jej w akcji, po tych dwóch słowach powinien wiedzieć lub mieć pewne wyobrażenia na czym ona polega. I w sumie tyle by wystarczyło żeby wiedzieć czy przypadnie nam do gustu. Gra w istocie polega na rytmicznym wciskaniu klawiszy, przesuwaniu myszki lub jedno i drugie jednocześnie, ale są pewne fajne dodatki które ją wyróżniają. Tak naprawdę nie da się dużo napisać o Osu, ale postaram się coś wydusić.




1.Dalsza część wywodu z wcześniej
Tak jak wspominałem wcześniej, osu ma bardzo fajne rozwiązania jak np. poziom. Za granie każdej piosenki nasz level się zwiększa. Co ciekawe, nie trzeba przejść całej piosenki żeby dostać troszeczkę doświadczenia za które otrzymamy z czasem następny poziom. Czy poziomy coś nam dają ? oprócz rankingu raczej nie, chociaż jest to swojego rodzaju rozróżnienie graczy. Widząc kogoś z 50 poziomem będziemy pewni że nie gra jak amator i nie skuje się w pierwszych 10 sekundach gry.


2. Mapki
Genialne jest to że mapki nie są odgórnie narzucane przez twórców. Każda mapka jest tworzona przez innego gracza, więc jeśli masz ulubioną piosenkę, a niema jej na stronie do pobrania, to niema problemu bo możesz sam/a ją stworzyć. Musze was jednak ostrzec, ponieważ nie jest to łatwe. Kiedyś sam chciałem stworzyć własną beatmape, lecz kiedy zobaczyłem edytora tworzenia zwątpiłem a mój zapał zniknął.

3. Poziomy trudności i utrudnianie sobie gry
Tak jak sam wstęp mówi. Każda mapa ma kilka poziomów trudności od Easy do Insane. Nie są one zawsze takie same ponieważ każda mapa jest unikalna. Tak więc jeśli dajecie sobie rade na jednej mapce grając ją na poziomie Hard to nie znaczy że na innej poradzicie sobie nawet na Normalu. A możecie mi wierzyć, wyrobienie umiejętności potrzebnych do tej gry zajmuje trochę czasu i niema co się porywać od razu na Hardy kiedy dopiero zaczynamy grę.

Ale o co chodzi z tym utrudnianiem gry. No już wyjaśniam. Za każdym razem kiedy chcemy zagrać  możemy sobie dobrowolnie utrudnić grę np. przyspieszając muzykę x2 lub zaciemnić ekran, co niewątpliwie utrudni nam sprawę. Jednak za takie granie dostajemy więcej punktów, a jeśli chcemy być na liście topowych graczy musimy bardzo dobrze zaznajomić a wręcz zaprzyjaźnić się z utrudnieniami tzw. modami.




4. Multi
Osu oferuje nam też zabawę w sieci jednocześnie z innymi graczami. Nie jest to skomplikowane, wystarczy wejść w odpowiednie menu i stworzyć pokój, później czekamy na innych graczy lub zapraszamy znajomych. i zaczynamy grę. Taka filozofia. Tutaj również są dostępne utrudnienia. W multi możemy grać ze znajomymi na różny sposób np. head to head czyli łeb w łeb xP Każdy gracz startuje równocześnie a ten kto zagra najlepiej i zdobędzie największą liczbę punktów wygrywa. Inne tryby to :  Tag coop, Tag team vs, Team vs. Jednak nie będę wam zdradzał wszystkiego, sprawdźcie sami jeśli jesteście ciekawi ^^



5. Main i dodatki
  Osu nie oferuje nam tylko jednej gry, tak naprawdę dostajemy cztery gry w jednej, są to :
- Osu!
- Taiko
- Catch the beat
- Osu! mania



6. Osu podstawowe
Nie za bardzo wiem jak mam wam opisać tą rozgrywkę. Trafianie i klikanie w kółeczka które pojawiają się na ekranie w rytm muzyki za pomocą myszki i jej przycisków lub myszki i klawiatury. Brzmi dość banalnie nie sądzicie ? Jednak nie jest to takie proste jak mogłoby się wydawać. O czym przekonałem się już jakiś czas temu. Jednak jeśli nie opisałem tego dość konkretnie to pomogę wam filmikiem który jakiś czas temu nagrałem. (Filmiki na samym dole)

7. Osu! mania
Tak naprawdę kompletnie nie interesowało mnie co to jest i że znajduje się w grze. Jednak dla was postanowiłem przetestować coś nowego, i tak oto zapoznałem się z Osu! manią. Tutaj używa się tylko i wyłącznie klawiatury i jej przycisków, oczywiście klikając rytmicznie. Jeśli ktoś nie wie o co mi chodzi to i tym razem odsyłam do filmiku. Tak, nagrałem specjalnie na potrzeby notki ; ) ( Filmiki na samym dole)

8. Koniec
Dość sporo tego wyszło, a myślałem że będzie za mało. No nic, w każdym razie więcej trybów nie będę wam opisywał, ponieważ co to byłaby za frajda wiedzieć wszystko zanim się wejdzie do gry. Miejcie trochę zabawy i niespodzianek.

9. Krótkie story i koniec na amen
Kończąc powoli tą notkę podzielę się z wami moimi doświadczeniami z grą. Już jakiś czas temu pobrałem swoją pierwszą mapkę a stało się to za sprawą kumpla który myślał że w ogóle nie będę zainteresowany tego typu grą. Początki nie były łatwe, pełne frustracji i emocji. No ale pograłem trochę i na tym się skończyło. Jednak przyszły wakacje, a wiecie co się dzieje w wakacje ; ) ... ma się więcej wolnego czasu xP Zaczęło się grać ze znajomymi w multi i mnie wciągnęło. Zacząłem w pewnym sensie maniaczyć ponieważ ciągle przegrywałem z pewną panią T.T To mnie zmotywowało aby stać się lepszym, poprawić swoje umiejętności, wznieść się na wyższy poziom w rezultacie czego pokonać ową kobietę. Aktualnie nasze umiejętności grania w osu są na równym poziomie. I tak oto wbiłem 50 poziom. Oczywiście osiągnąłem swój cel. Teraz jednak osu poszło troszeczkę w odstawkę chodź zaglądam tam czasem aby nie oduczyć się grania : P Mam nadzieję że nie zanudziłem was tak długą notką i zapraszam do grania. 
Może nawet pogramy razem ^^

Osu !




Osu! mania



Sasek.

1 komentarz: