poniedziałek, 4 marca 2013

Metin 2



Powróciłem po krótkiej przerwie. Dzisiaj zajmiemy się (nie) sławnym Metinem 2. Czyli grą która podbiła serca niejednego gimnazjalisty xP 

Może jestem mono tematyczny, ale także ten tytuł należy do rodziny gier z kategori MMORPG w której my, gracze rywalizujemy pomiędzy sobą w trzech odrębnych królestwach. Prace nad grą zaczęły się w styczniu  roku 2002.  Polska wersja gry została wydana 17 lipca 2007 roku. 







1. Jak przedstawia się M2 ?
Grafika chodź trójwymiarowa, jest dość wiekowa więc pod względem wizualnym gra na pewno nie powala na kolana. A przynajmniej takie mam wrażenie teraz. W ogólnym interfejsie gry znajdziemy takie podstawy jak czerwona kula życia, niebieska many, złote kule pokazujące nam aktualny postęp w zdobywaniu doświadczenia, no i oczywiście ekwipunek (plecak). Gra nie jest pozbawiona żadnych podstaw menu gracza, ale również nie wprowadza nic nowego co mogłoby zaowocować większą frekwencją graczy w tym wirtualnym świecie. Jeśli chodzi o samo poruszanie się postaci. Nie jest to na pewno mistrzostwo świata w płynnej grafice, ale nie dziwmy się ponieważ gra wyszła jakiś czas temu i na swoje czasy nie jest taka zła jakby mogło się wydawać teraz. Ruchy postaci są schematyczne i dość sztywnie wyglądające. Jest jednak coś co mi się w tej grze podoba, a co trudno znaleźć w innych produkcjach. Mam na myśli bicie potworów. Można bić kilkadziesiąt potworów naraz dzięki czemu szybciej zdobywamy poziomy a rozgrywka jest nieco bardziej dynamiczna. Ponieważ standardowe sterowanie przy pomocy tylko i wyłącznie myszki możemy zastąpić  na mysz + klawiatura ( spacja = atak ). 

2. Królestwa
- Chunjo
- Jinno
- Shinsoo

Jak już wcześniej wspominałem w grze mamy do wyboru trzy królestwa.
Przy tworzeniu nowej postaci wybieramy nasze państwo za które będziemy walecznie oddawać nasze punkty życia i które z naszą pomocą będzie dewastować pozostałe dwa królestwa oraz niszczyć braci graczy z innych regionów którzy zbłądzili zapatrzeni w wysokie poziomy. A tak poważnie, nasz wybór królestwa ma dość mizerny wpływ na rozgrywkę. Niestety niema tutaj dewastowania innych zamków lub miast, chodź bym bardzo chciał w tamtym czasie. Po wyborze naszego pochodzenia ludzie z innych państw będą widzieli nad naszą głową flagę nacji do której aktualnie należymy. Można też wspomnieć że każdy ród ma swoją mapkę startową. Czyli wybierając Shinsoo podczas tworzenia postaci, pojawimy się w innym miejscu niż nasz kolega lub koleżanka która wybrał-a Jinno. Ludzie o różnych pochodzeniach mogą się bez konsekwencji zabijać na całej dostępnej przestrzeni gry.

3.Internetowe oszustwa
Gdy Metin stał się już dość popularny w naszym polski społeczeństwie graczy, zaczęło dochodzić do różnorakich kradzieży kąt, ekwipunku itd. Sam zostałem okradziony, i chodź może to być dla niektórych śmieszne, w tamtym momencie byłem mocno zdenerwowany, ponieważ poświeciłem swój czas na tą postać a ktoś nie umiał tego uszanować i pewnie zarobił na mnie >.<". Jest to normalne przestępstwo podlegające realnej karze (nie w wirtualnym świecie). Pojawiły się również aukcje w internecie dotyczące wirtualnych przedmiotów które można było kupić na całkiem realne pieniądze. Tak już jest. Oszuści są wszędzie.

4. Moje doświadczenia z grą
Pierwszy raz spotkałem się z Metinem (tak jak większość osób) w gimnazjum. Był to czas odkryć. Czas w którym prawdziwi masterzy gry przy wyborze postaci kierowali się tylko i wyłącznie wyglądem, a nicki w grach wyglądały następująco "Puzzel1234". Piękne gimbazjowe czasy. Wbrew pozorom gra na dość długi czas zaspokoiła moją chęć grania. Praktycznie połowa szkoły. Niestety nie pamiętam jakie miałem poziomy oprócz jednej postaci. Wojownika poziom 50 który zdobyło się podczas wakacyjnego grania. To też był czas gdy wolne wakacyjne dnie spędzało się maniacząc w Metina. Później przyszedł czas na prywatne serwery w których wszystko przychodzi 1000 x łatwiej. Na szczęście z tego się wyrasta xP Już jakiś czas temu porzuciłem tą grę, ale to nie oznacza że was do nie nie zachęcam. Jeśli jeszcze nie zaznajomiliście się z tą ofertą naszego internetu. Zapraszam do grania.



4. Bonusik
Już jakiś czas temu nagrałem dość przeciętny filmik z prywatnego serwera Metina (tzw. priva)
Gra się niczym z wyglądu  praktycznie nie różnie od standardowej. Więc jeśli macie ochotę zobaczyć jak wygląda w akcji to zapraszam do oglądania.
Za jakość przeprasza, ale to były początki ^^'



Sasek.

4 komentarze:

  1. Swego czasu sporo się grało w metina, ale to było z 4 lata temu :)

    Nie wiedziałem, że maski w kształcie dyni wprowadzili.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie jest to dodatek na jakimś prywatnym serwerze Metina ^^

      Usuń
  2. 24 yrs old Software Consultant Leeland Fishpoole, hailing from Picton enjoys watching movies like The Derby Stallion and Foreign language learning. Took a trip to Phoenix Islands Protected Area and drives a Ferrari 275 GTB/4. przekieruj do tych gosci

    OdpowiedzUsuń
  3. 48 year old Senior Editor Harlie Laver, hailing from McBride enjoys watching movies like Death at a Funeral and Vacation. Took a trip to Kathmandu Valley and drives a T100 Xtra. Polecane do czytania

    OdpowiedzUsuń