niedziela, 21 kwietnia 2013

Btooom !




Rok wydania : 2012
Czas trwania : 12 x 24 minuty- razem 288 minut
Gatunki : Przygodowe, Romans, Science-fiction, Dramat

Btooom! to gra w której jedyną bronią są bomby i nasza inteligencja. Jest najbardziej popularną i najlepiej sprzedającą się grą we współczesnych czasach... gra w nią miliony ludzi ciesząc się z rozrywka. Co jednak stanie się gdy granica pomiędzy bombową grą a realnym światem zostanie zatarta przez szalonych ludzi. A wybrańcy będą mieli okazje poczuć Btooom na własnej skórzę, już nie w wirtualnym, ale w prawdziwym świecie. Czy nadal będzie to tylko gra gdy stawką będzie ich własne życie ?



1. Streszczenie pierwszych odcinków
Gdy włączymy pierwszy odcinek na wstępie widzimy bitewny plac zabaw rodem z afganistanu. Paru gości "gra w berka" ze sobą używając do tego granatów a budynki burzą się jak klocki lego. Niestety dwójka kolegów z drużyny nie jest tak dobra jak jeden wyróżniający się heros. Owy bohater dzięki swoim umiejętnościom zagania ofiarę w pułapkę i w dość epickiej scenie ją zabija : D. Jak nam później zostaje to wyjaśnione widzieliśmy moment z rozgrywki Btooom! najbardziej popularnej gry w Japonii. Mniej więcej tak to wyglądało w mojej wyobraźni.
A tak troszeczkę poważniej. W dalszej części odcinka zostaje przedstawiony nam główny bohater, jest nim Ryota Sakamoto. Nie będę wam go przedstawiał tutaj bo macie na dole opis głównych bohaterów mego autorstwa : P Ale co nam jest powiedziane w pierwszym odcinku, Ryota jest najlepszym graczem w Japonii i pnie się w górę ku szczytowi, aby zostać najlepszym graczem na świecie. Od pewnego czasu pojawiają się dziwne karteczki dzięki którym rzekomo można się pozbyć dowolnej osoby. Wystarczy wpisać ją na listę i wysłać. Nasz bohater idzie do spożywczaka kupić coś do jedzenia, bo na samych grach człowiek nie pożyje. Gdy wychodzi ze sklepu z zakupionym prowiantem i przygotowany do dalszego morderczego maratonu w Btooom! świat znika mu przed oczami. Gdy budzi się z momentu czystej agonii zauważa że jest na wyspie. Wisi sobie ładnie w spadochronie na drzewku. Uwalnia się i mknie przez nieznane terytoria. Myśli że wyspa jest bezludna i nie pamięta jak się na niej znalazł. Tuż po chwili przez nim stoi osoba płci męskiej, początkowo nasz bohater ją woła, jednak intencje tego nieznanego osobnika nie są takie jakby Sakamoto chciał ponieważ zostaje zbombardowany...bombami O.o. Po jakiejś dłuższej chwili dezorientacji i ucieczki której nie chce mi się opisywać, nasz bohater w końcu się ogarnia i w dość zmyślny sposób zabija przeciwnika. Mniej więcej tutaj kończy się odcinek

2. Bohaterowie
Tutaj macie skromne wiki na temat  ważniejszych bohaterów ^^
(Wystarczy kliknąć na obrazek bohatera który nas zaciekawił a zostaniecie przerzucenia na stronkę którą o nim zrobiłem )


Jeśli kogoś zaciekawiła sprawa BIM-ów to zapraszam tutaj :




3. Moje wrażenia
Osobiście zacząłem oglądać to anime przez pewną osobę. Można powiedzieć że zostało mi polecone. Sam słyszałem o nim i widywałem na stronkach, ale jakoś specjalnie mnie nie zaciekawiło. Wszystko zmieniło się już po pierwszym odcinku. Dość szybko, bo nieczęsto zdarza się żeby coś mnie tak szybko zachęciło do dalszego oglądania. Akcja jest rozkręcona już od samego początku, co jest wielkim plusem. Teraz pewnie myślicie że skoro tak szybko i dynamicznie się zaczęło to pod koniec jest nudno. Tutaj jesteście w błędzie, całe 12 odcinków jest równie dynamiczne i zachęca do dalszego oglądania. Walki są genialne, połączenie destrukcyjnej mocy granatów z strategią i motywami jakimi kieruje się przeciwnik to strzał w dziesiątkę od twórców. Musze przyznać że wątki jakie tam umieścili wzbudzają emocje w odbiorcy, mocne emocje. Sam miałem parę takich momentów. Już dawno żadne anime nie wzbudziło we mnie takiego zdenerwowania xP Kończąc moje wrażenia napisze że każdy odcinek zachęcał do oglądania następnego a wszystkie 12 odcinków nawet nie wiem jak szybko mi przeleciały. Ja mam to szczęście że zacząłem oglądać jak pierwsza seria była już zakończona, bo nie wytrzymałbym cały tydzień czekania. 


4. Podsumowanie
Btooom! to genialne anime. Jest dynamiczne, zachęca swoją fabuła a bohaterowie którzy mają swoją własną historie  tylko dodają smaczku całej serii. Kreska jest genialna według mnie, ale każdy może mieć swoje zdanie, gust i nie koniecznie zgadzać się z moim. Opening świetny, osobiście lubię takiego rodzaju muzyke. Niestety nie umiem skrytykować tego animca, ponieważ jedynym minusem jaki posiada to fakt że jest za krótki i szybko się kończy.  Dość mzierne podsumowanie ale co można więcej napisać. Jedynie to że Zapraszam was do zapoznaniem się z tym tytułem bo warto.
Sasek.

1 komentarz:

  1. GENIALNA STRONKA ...plus za to ze jeszcze nie ma w necie za duzo info o btooom ....same playery....dlatego wielkie dzieki

    OdpowiedzUsuń